מונח הדפסה אחד ביום: mesh ומודל גיאומטרי
כשמשתמשים באפליקציות מידול, בין אם זה 2ד או 3ד, מייצרים קשתות צלעות וקודקודים ואת המאפיינים שלהם. ז”א אם יש עיגול, זה יהיה עיגול מושלם, לא משנה כמה zoom-in תעשו, זה יהיה עיגול מושלם.
באפליקציות גרפיקה (כמו Blender וכד’) באפליקציות גרפיות, עושים mesh modeling. ז”א מחברים קודקודים ליצירת פאות. ולפאות יש גבולות ברורים. אז אין “עיגול מושלם”, יש צורה שמאוד דומה לעיגול, כשמסתכלים מרחוק, עם 60 פאות או 120 פאות או 200 פאות – תלוי כמה חלק רוצים שזהיראה.
כשמשתמשים בתוכנות מידול (כמו FreeCAD או OpenSCAD), מייצרים אובייקטים גיאומטריים. אבל לפני ההדפסה, בשביל לעשות להם סלייסינג צריך להפוך אותם לאובייקטים של mesh – ז”א אוסף פיאות.
אחד הפורמטים הכי פופולריים לשמירת אובייקטים הוא STL והוא פשוט מייצג פאות. (וגם זה קובץ טקסט רגיל).
הרבה אפליקציות מידול ישאלו כמה פאות (או איזו רזולוציה) לעשות לעיגולים וקשתות, כי גם אם המודל הוא מודל גיאומטרי מושלם, צריך לצייר את זה על המסך, ואז זה מודל גרפי. בתוכנות יותר קלות ופשוטות, יש דיפולטים יחסית גסים, כי זה מאפשר ציור מהיר יותר. בתוכנות יותר מקצועיות יכולים להיות דיפולטים משתנים תלוי הצורה וגם הן במלא כבדות, אז מה זה עוד קצת בשביל הציור על המסך.
כשמייצאים מודל גיאומטרי ל-STL (או פורמט mesh אחר), אז חייבים לבחור באיזו רזולוציה לייצא.
אז לעשות את המעבר לכיוון אחד – מייצוג גיאומטרי לייצוג גרפי – זה קל, ולכיוון השני אפשרי אבל לא באמת חוזר המודל המקורי אלא הרבה מידע שנראה כמו המודל המקורי.