רובוטים.אורג

רובוטים אינפורמצ בע"מ
08 2013

בעיות בעבודה

יש אצלי בעבודה אגוזים קלויים מעורבים, המגיעים במיכל או לרוב דיספנסר שמוציא כמה אגוזים בכל פעם. אני אוהבת רק סוג אחד של אגוזים (אחוד קטן מידי ביחס לכמות הכללית), והבעיה באופן חלוקה זה הוא שאני לא יכולה לדוג אותם ונאלצת לקחת הרבה אגוזים אחרים ולאכול אותם עד שאני מגיעה לאגוז שאני אוהבת.

עשיתי לעצמי מסורת לאכול פרי (בננה) לארוחת ארבע במשרד. ולקראת סוף השבוע נגמרות הבננות ואין לי מה לאכול. אמנם יש במשרד גם תפוזים, אבל את התפוזים צריך לקלף לבד וזה מסובך ואף אחד לא מקלף אותם בשבילי.

אני מתחילה להבין את המונח עבדות מודרנית.

ניסיתי למצוא פיתרון מעשי לבעיות האלו.
בעיית האגוזים: בהנתן קבוצה של n אגוזים מתוך k קטגוריות המפוזרות באופן אחיד במיכל בנפח v, ובהנתן פרטי הדיספמנר שמוציא 11 אגוזים בכל הפעלה. איך אוכל לוודא שאקבל כל אגוז מקטגוריה מסויימת (k=1 ב.ה.כ)

אחרי כמה לילות של חישובים, בלי שסגרתי אפילו טיקט אחד, הגעתי למסקנה שאני צריכה לאכול את כל הדיספנסר. זה לא קידם אותי הרבה. וחוץ מזה שהם בכלל לא מפוזרים באופן אחיד! אין שום חוקיות לגבי אופן פיזור האגוזים הטובים בין שאר האגוזים. איך אפשר לחשב ככה משהו?

בשלב זה עברתי לפיתרון ב. בגלל שאני מעדיפה אגוזים אמיתיים על פני אגוזים אבסטרקטיים עברתי ממתמטיקה למכניקה. אחת האפשרויות העומדות בפניי היא להתקין מערכת סינון אוטומטית בדיספנסר הקיים, כמו המערכות שמיינות מטבעות. אני בשלב מציאת הנפח הממוצע לאגוזים הטובים. כנראה שגם השבוע לא אסגור טיקטים


4 תגובות ל “בעיות בעבודה”

  1. אם את רוצה את *כל* האגוזים מקטגוריה מסויימת אז אכן תצטרכי לאכול (או לפחות לדספנס) את כל הדיספנסר. את יכולה לנסות לפתוח אותו מלמעלה ולזרוק את האגוזים הגרועים בחזרה פנימה. למעשה את יכולה לנסות לפתוח אותו מלמעלה ופשוט לקחת את האגוזים הטובים מלמעלה. כשלא רואים כאלה יותר אפשר להשתמש בכוס פלסטיק כדי לדוג אותם (לערבב בין השכבות כך שיהיו טובים למעלה).

  2. מישהו צריך לעבור על כל הדיספנסר בשביל שאני אוכל לקבל את האגוזים הטובים. אבל רציתי לתזמן את זה כך שמישהו אחר יאכל את האחרים ואני את הטובים. ובימינו זה נחשב לא מנומס לדחוף ידיים לאוכל משותף – כי זו האפשרות הכי פשוטה.

    אני כבר לא זוכרת איזה סוג אגוזים אהבתי בעבר. עכשיו אני אוהבת את אלה שמסובך להשיג

  3. אהה, הבנתי, את רוצה לספור אגוזים כמו ב-slot machines. תארבי לאנשים שמוציאים אגוזים ותקפצי עליהם ותעיפי אותם ברגע שעומד להגיע אגוז טוב. זה יותר מנומס מלדחוף את הידיים פנימה.

  4. יש מן האמת בדבריך.
    להסתער על אנשים במשרד באמצע היום, בהזדמנויות שיראו למשקיף מן הצד כאקראיות לגמרי נשמע באופן כללי כמו רעיון טוב.

תגובתך




« »